Hollywood Studios Disneyland Paris

Disneyland Paris med vuggestuebarn for første gang. Dette var en ny og spændende oplevelse at rejse med vores søn. Dagene skulle planlægges rundt om sovetidspunkter og en masse pauser undervejs.

De andre Disney Resort rejser jeg har planlagt har været for voksne. Her er tempoet noget anderledes og det er let at sadle om midt på dagen.

Ankomstdag

Vi ankom til Disney’s Sequoia Lodge omkring klokken 13:00, blev fik tjekket ind og pakket kufferterne ud.

Vi besluttede os derefter for at lave en shopping tur i Disney Village. Her fik vi købt Mickey Mouse øre, en autografbog og nogle souvenirs til vores forældre.

Vi gik tilbage til Disney’s Sequoia Lodge og slappede af i loungen med lækre snacks og hyggede med vores søn.

Vi spiste en tidlig aftensmad på Hunter’s Grill and Beaver Creek Tavern, der er restauranten på Disney’s Sequoia Lodge. Så gik vi på opdagelse på hotellets området, der var mange fine ting at se på.

meet n' greet Disneyland ParisMeet n´Greet

Nogle af de mest fantastisk øjeblikke for vores søn var når han fik en krammer af de forskellige Disneykarakterer.

Derfor er det vigtigt at købe PhotoPass, for det er de beste rejseminder som blev skab på denne måde. Vores søn ser ofte på billederne og snakker om da han mødte Mickey Mouse.

Alle dage begyndte med Meet n´Greet på Disney’s Sequoia Lodge omkring klokken 8. Spørg i receptionen for en liste over hvilke karakterer og tidspunkt. Vi oplevede at er det den samme karakter flere dage.

Køb en autografbog

Autografbogen er et absolut must at købe til sit barn. Der findes flere forskellige, men jeg vil anbefale at købe en hvor der både er fotolommer og papir.

Så kan du sætte billedet fra Meet n´Greet ind ved siden af autografen senere.

Du skal huske at med bringe nogle tykke tusser som karakterne kan skrive med. Det er svært for dem at holde en tynd lille kuglepen. Jeg vil forslå at du køber en blå, rød og sort tus, så der kommer lidt variation i bogen.

Forsøg at planlægge med at få mødt følgende karakterer, Mickey Mouse, Minnie Mouse, Anders And, Andersine, Fedtmule og Pluto.

Du vil helt sikkert kunne møde nogle af disse på hotellet.

Der er selvfølgelig lidt kø til disse Meet n´Greet, men det er det værd, fordi du rejser på hverdage er der ikke så stort pres på.

Jeg vil nu give dig en lille guide til hvordan du kan sætte jeres dage sammen og få en super oplevelse. Jeg bruger en masse navne på steder som giver bedst mening, når du ser på kortet over parkerene.

Dag 1: Disneyland Park & Parade

Disneyland Paris med vuggestuebarn

Efter Meet n´Greet på Disney’s Sequoia Lodge er du klar til at tage til Disneyland Park.

Ved indgangen, når du passere under Main Street Station, skal du at tage en par parkkort og programmer over shows.

Disse er gode som rejseminder og kan bruges til scrapbooking bageefter.

Herefter er første stop City Hall på Main Street U.S.A, for at få dit visitor badge. Super hyggeligt at have på, da de ansatte (Cast Members) gør lidt ekstra ud af dit besøg.

På Main Street U.S.A er der tre Meet n´Greet steder i nærheden af Discovery Arcade, Liberty Arcade og Casey´s Corner.

Du kan i programmet finde ud af hvilke karakterer som er de forskellige steder, de begynder at stille op omkring klokken 11:00.

Du kan være heldig at møde flere karakter på en gang.

Skulle du have mødt de seks klassiske karakterer efter denne Meet n´Greet, kan du overveje om der er andre karakterer som du gerne vil hilse på.

På Main Street U.S.A, kører der forskellige gamle biler rundt som man kan tage en tur med. De kører fra indgangen til Hubben og man kan ikke at klapvogn med.

Dette syntes vores søn var et kæmpe hit, så vi brugte en god del tid på at få prøvet de forskellige vogne, mens vi ventede på Meet n´Greet.

Her efter tog vi en omgang med Disneyland Railroad fra Main Street Station, hvilket også var et kæmpe hit, her kan man tage klapvognen med.

Vi var så heldige at få lov til at sidde i den forreste vogn, så vi kunne se de kom kul på toget.

Det afhænger selvfølgelig af hvor eventyrlysten ens barn er.  Der  er en del sjove forlystelser, som selv små børn sammen med en voksen vil finde underholdende.

Da vi rejste var ‘it’s a small world’ og Pirates of the Caribbean lukket pga vedligehold, men jeg havde bestemt haft introduceret dem begge for vores søn.

Frokost og afslapning

Frokosten spiste vi på Cowboy Cookout Barbecue. Maden var god, det var ikke så velbesøgt da det ligger lidt “øde”. Det var muligt at tage klapvognen med ind, så vores søn kunne sove sin middagslur her.

Mens han sov skiftes min mand og jeg til at prøve nogle “voksen-forlystelser”. Det var en virkelig god måde at få slappet af på.

Eftermiddagen tilbragte vi på de tre “legepladser”  Adventure Isle, La Cabane des Robinson og Pirate Galleon der alle ligger i Adventureland.

Vi brugte dagens hotel Fastpass på Peter Pan’s Flight i Fantasyland og smuttede en tur i Alice’s Curious Labyrinth.

Paradetid

Det passede med at vi kunne holde en god lang pause, mens vi ventede på Paraden der begyndte klokken 17:30.

parade spot Disneyland Paris

Det helt perfekte sted at stille sig op med klapvogn og holde en plads til paraden er i Fantasyland ved Pizzeria Bella Notte, hvor der er to små tårne.

Et andet plus til denne lokation er at der er et wc lige ved siden af, hvilket en hver børnefamilie vil sætte pris på. Find et sted i skyggen og sørg for at have rigeligt med vand og snacks.

Min mand og jeg skiftedes til at gå små ture med vores søn, da han ikke havde så meget lyst til at vente på paraden.

Det er en meget flot parade, og du skal være opmærksom på at paradedeltagerne kommer tæt på.

Vi valgte at sætte vores søn i klapvognen og så sidde på hver sin side af ham, så kunne vi bedre forklare ham hvad der skete og holde ham i hånden hvis han blev utryg.  Da paraden var ovre begyndte vi at bevæge os mod udgangen

God afslutning

Vores aftensmad blev pga paraden til hurtigt grillmad fra Casey’s Cornor som vi spiste på vejen tilbage til hotellet.

Det virkede super for os som familie, at vi valgte at holde fast i vores søns soverutiner selv om vi var på ferie. Det betød vi var tilbage på hotellet hver aften klokken 20:00.

Her skiftede min mand og jeg til at være sammen med vores søn på hotellet. Så kunne den anden være sammen med den ene voksne fra vores vennepar.

Dag 2: Disneyland Park

Fantasyland Disneyland Paris

Meet n´Greet på Disney’s Sequoia Lodge startede dagen, hvorefter vi med vores søn i klapvogn og med raske skridt gik til Fantasyland. Der er det mest populære sted for småbørn i Disneyland Park.

Vi prøvede nedestående forlystelser med vores søn og nogle af dem tog vi flere ture lige efter hinanden. Der var næsten ingen kø var.

• Dumbo the Flying Elephant
  • Le Carrousel de Lancelot
  • Casey Jr. – le Petit Train du Cirque
  • Le Pays des Contes de Fées

Vi gik herefter til Thunder Mesa Riverboat Landing i Frontierland og sejlede en tur med denne super fine hjuldamper til stor begejstring for vores søn.

Det var igen ved at være frokost/sovetid for vores søn, så vi gik igen til Cowboy Cookout Barbecue og fik slappet af.

Discoveryland

Eftermiddagen blev tilbragt i Discoveryland, hvor vi brugte vores hotel Fastpass i Buzz Lightyear Laser Blast. Vi havde om formiddagen trukket et Fastpass til denne. Vi kunne derfor tage to ture i rap, hvilket vores søn var helt vild med.

Vi fik også besøgt Les Mystères du Nautilus samt kørt et par omgang med Disneyland Railroad.

Vi forlod parken omkring klokken 17:00 for at spise aftensmad i Disney Village på Rainforest Café.

Vores søn syntes alle de mekaniske dyr var meget sjove, han blev dog lidt bange da den første omgang torden og lyn soundtrack blev sat igang.

Vi købt et specielt glas til ham hvor der var lys i bunden, dette var han helt opslugt af, så det kan godt anbefales. Vi bruger stadigt dette glas hvert nytårsaften, som et fest-glas.

Dag 3: Walt Disney Studios Park og Disneyland Park

Hollywood Studios Disneyland Paris

Da dagens Meet n´Greet på Disney’s Sequoia Lodge var med en karakter vi allerede havde hilst på, startede vi dagen i Walt Disney Studios Park.  Her var der ikke så mange forlystelser der passede til vores søns eventyrlyst.

Men da både min mand og jeg havde nogle ting vi gerne ville prøve, havde vi sat formiddagen af til dette. Vi fik også klaret Meet n´Greet  på Front Lot, Toon Studio og Backlot.

Frokost spiste vi på Disney Blockbuster Café, hvor der også var plads til at have klapvogn med og vores søn fik en god lur.

Showet Mickey et le Magicien hade jeg læst mange positive anmeldelser af. Jeg var ikke helt sikker på om vores søn ville kunne klare at sidde stille i 30 min.

Men det måtte jo prøves, vi kunne jo altid forlade salen blev det for meget for ham.

Det skulle vise sig at han var helt opslugt af hvad der foregik på scenen. Lydeffekterne blev til tider lidt høje for ham, men det virkede som om han syntes det var spændende.

Dette er ikke altid det samme show show som vises i parkerne.

Herefter forlod vi Walt Disney Studios Park for at gå tilbage til Disneyland Park. Vi brugte dagens hotel Fastpass på Buzz Lightyear Laser Blast, som vores søn syntes var mega sjov.

Vi kigge forbi Fantasyland og prøvede Casey Jr.  og le Petit Train du Cirque et par gange, da køen ikke var så stor.

Aftensmaden spiste vi på Café Hyperion i Discoveryland.

Afrejsedag

Vi havde booket Breakfast with Disney Characters klokken 8:15 i Plaza Gardens Restaurants i Disneyland Park. Der er ikke så meget tid til at spise når man skal holde styr med sit barn. Derfor kan de godt svare sig at spise morgenmad på hotellet først, så alle har blodsukkeret i orden.

Det fungerer sådan, at der kommer i alt ni karakterer og hilser på. De kommer ind i grupper af tre og kommer forbi alle borde, hvilket giver god tid til at få taget billeder.

Når du booker bord så prøv at få en plads ved vinduet, da der er bedre lys til tage billeder i.

Det var en virkelig god oplevelse for os alle sammen og vores søn var pavestolt da han fik hilst på selveste Mickey Mouse.

Vi brugte resten af formiddagen i Fantasyland og prøvede en masse forlystelser som vores søn havde udvalgt som sine favoritter.

Frokosten fik vi på Cowboy Cookout Barbecue og vi voksne fik prøvet de sidste af vores egne favorit forlystelser.

Eftermiddagen blev brugt på Disney’s Sequoia Lodge i Golden Forest Lounge.  Vi slappede af og fik lidt ro inden vi skulle rejse hjem igen.

Det var en super måde at afslutte et meget oplevelsesrigt eventyr for vores søn.

Det var en rigtigt god første tur i Disneyland for vores søn. Han taler stadigt meget om turen og spørger ofte om vi kan læse i autograf bogen og se de billeder hvor han møder Mickey Mouse og Fedtmule.

Når vi tager afsted til Disneyland Paris med ham igen, er han det ældre og så skal der planlægge på en ny måde igen.

Jeg glæder mig til at dele og opleve dette med ham og mon ikke der kommer et indlæg om hvordan det er at have et ældre barn med. Du kan læse mere her om vores forberedelser til denne tur.